Selamat Datang di Ruang Pajang Cipta Karya Sastra (Puisi, Cerpen, Drama, Artikel, dan Catatan Budaya) =============================================================================

Minggu, 10 Maret 2013

GURUNE MILU JARUH

Di natah sekolahan SMK 5 Mentaram anē kasub, jani ngenah mamung. Murid-muride suba tuni semengan malajah di tengah kelas, makejang sinah kumuh malajah. Busan-busan ngenah abesik dadua gurune pesu uli tengah kelase. Mirib ada pesu ngenceh, ada ane ngeroko bedik. Lantas buin macelep ngalanturang ngajahin. Di bucun ruangan BP3 ada tetelu murid jurusan mesin nega-negak tusing kadi biasane, tusing milu di tengah kelas malajah. Muane sebet. Abesik ngenah bengong nlektekang entikan padang ane apik di sisin lapangane. “Lamun tusing ulian pilem jaruh…. sakit gede!. Tusing mirib icang lakar kena wajib lapur sabilang wai ngenjuhin mua sid ruangane pak Puji,” Rahgung ngemigmig naenan gedeg basang. HP misi pilem jaruh ngae sengkala, sajan-sajan ngedegin basang. Konden buin basang layah. Lan ane sanget ngranang gedeg ningalin muan timpalne Angga dadi ngawedarang virus download negatif. Ento ngranang Rahgung dadi milu kena getahne. Getahne aa dini, mamaksa lantas nganti sabilang telung dina ngojog ruang BPne pak Puji. Apa kal orahang buin? Ngetan sing bisa ngomong apa. Lamun suba pelih tetep madan pelih. Nyadia nyalanang hukuman pak guru BP. Busan jumah Rahgung suba ngelah keneh jejeh nekedang unduk ane nglepedin dewekne. Jejeh ngenehang bapane memedih nyanan yen mamaca kertas surat panggilan ulian kasus ane ngae lek ati. Di aep memene, Rahgung suba ngenehang bas jejeh kenehe nekedang surate uli sekolahene. Ngenehang kenken memene lakar memedih lan sing suud suud ngemigmig. Lakar sing suud-suud nampi munyin memene ane ngae kuping barak. Samangan-mangan tiuke di paon, enu mase dingeh mangan munyin memene, sajaba ngae barak biing muane ningehang. Mih, konden buin ngenehang bapane ane rengas ngelah temperamen tingkat tinggi. makejang ancaman-ancaman ane ngae jejeh lakar pesu uli bibih bapane, apabuin bisa misi ngemplangin. Ia harus siap-siap ngarepin ene. Biasane endasne ane paling maluan kena tampel, lantas muane nyajang-nyajang tampele. Lamun suba raos bapane misi nyegik lan munyin bapane sing kodag-kodag kasarne, lautang misi ninjak. Rahgung keten-keten ngenehang. Gumanti jejeh paling. “Tegarang tingalin HPne?” bapane nelik. Rahgung nyerahang HP blackberryne. Nyapnyap kerasa purug. Rasa jejeh lamun nadak HP ane paling kasayangang pesan lakar pantigange. Sakewale tusing. Sing cara ane bakat kenehang. HPne sing pantigange. Muan Rahgunge ane ngenah jejeh ngancan nayuhang bedik rikala ningehang munyin bapane ane sada lemes. Apabuin memene nyesed nakonang paundukane di sekolah. Ibuk bapane mukak-mukak isin video di HPne. Misi pilem rekaman dugas ada sengkala angin puting beliung pidan di tongosne ngoyong. Kejadian ane suba liwat. Ada pilem banyol anak cerik lan rekaman gendingan jaman jani. Misi mase abedik rekaman balap-balapan sepeda montor, buka dedeman ceri-cerike jani, mula ja mase hobine Rahgung uli pidan. Nak mula jurusane ane demenine di sekolahan. “Sujatine Rahgung nak degeng negak di duri Jefry uli sukat pejumu pelajahan, uli sukat gurune nerangang suba tepukin nguntul gen ngencanin HPne. Lantas Oki lan Lanang ane bangkune mapaekan nginggsir tongsne negak,” keta-keta masadu saking jejeh opake, Rahgung nyatua naenan jerih di aep reramane. “Cai milu mabalih apa sing?” “Sing me, keto mase bapa. Tepukin tiang krana ulian mapaekan sajan tongose negak . Jefry persis negak di aep tiang. Tepukin asliaban dogen.” Rahgung nedasang. “Artine cai mase nepukin apa ane baliha jak timpal caine?” Rahgung maanggukan sambilange nguntul. “seken-ke cai nolih?” “Aa, men kenken, nang. Tiang negak paling duri abangku ajak ia, nak, makejang polahne bakat tepukin. Sujatine sing mekita nepukin, apabuin gurune di aep sedeng iteh nerangang pelajahan,” Rahgung nedasang. Muane polos gati ngaraos. Bapa lan meme pragat anggut-anggut. Rahgung padidi heran ningalin bikas nanangne. Tumben! Biasane nanangne kenyat demen nyagur malu urusan duri. Maluan nyagurne mara metakon. Taen dugas Rahgung mapelalian sid pisagane di duri, krana engsap nyautin munyin sms nanangne, sing liu munyi aliha ka pisaga kuri umahne lan sing kene sing keto lantas nyajang tampela muane. Tegarang kenehang, di aep timapl-timpalne ane sing nawang unduk apa-apa. Rahgung nganti kuangan daya ngenehang parisolah nanangne ane suba mabading 180 derajat. Uli bikasne ane sada kenyat dadi mabading ‘slowdown’. Seken ngae angob macampur ngae liang. Apabuin kendelne bes lebian-lebian kendel di aep timpal-timpalne di kelas, rikala ia nepukin nanangne padidi, seken-seken sada kenyat milu melaninn unduk pikobet pilem jaruhe ento. Ane mase seken-seken, sujatine ia sing terlibat langsung. Kenken kanti ngenah mejogjag nanag teken pak Puji, guru BP3 ento. “Rahgung, panak tainge niki ipun astika Nak sajan jelema polos. Bes polosne niki pepes anggona gae ken timpalne. Kencanin manten ken timpalne. We, pak guru, tiang nawang presis solah panak tiange puniki,” buka keto nanangne mekata. Lan rikala nandatanganin surat pernyataan ento Rahgung ngingalin nanangne enu kekeh nulak. Argumen nanangne mula saja masuk akal. Nedasang ngenah logis. Das ngetel yeh matan Rahgung ningalin cara nanangne mela dewekne. Sajan-sajan rungu teken tingkah polah pianakne. Nanging apa orahang buin. Ia setata ada ditengahin pikobet timpal-timpalne ane kual, lan posisine ane masa anggapa pelih. Apakone alasane, wiadin tuah asliaban ningalin, matagenan nyake sing, ento tetep madan pelih. Apija dadi tolerir. Rahgung sing pelih nanging ngenah di tongose ane pelih, tetep kena pasal kapituduh : ketara mabalih pilem jaruh di kelas. Nah lamun ento, sing ngidang bakat kelidin buin! Lan nyalanang wajib lapur, surate ento pemekasne katandatanganin nanangne. Wajib lapur ane las Rahgung jalanang sawatara telung wai ngedil ka ruangan BP3. Timpalne makadadua kena wajib lapur sawatara asasih mekelone, Sajan baat hukumane krana anggapa nyepel sid HP lan ngedenang di aep timpale ane lenan rikala ada pelajahan di kelas. Enu mase aget. Agetne apa? Aa, aget sing tundunga uli sekolah utawi mapecat. Mih! Rahgung kendel sing kodag ningalin cara nanangne melanin undukne. Rikala makejang pada momot mamung di aep ruangan BP, Rahgung ningeh anak majalan maekang. Maketelu timpalne matolihan. Ngenah Pak Ngabdul Guru bagian kesiswaan lan Pak Rai guru jurusan seni ukir. Rahgung asliaban nolih. Beh, Kar ngudiang buin guru ane demen ngae seneb basang tenenan maekin. Nepukin uli joh gen suba naenang isin basang ngeluah. Apabuin ngajakin ngaraos. “Unduk apa kaukin guru BP?” Pak Rai matakon,matane nyureng. Ngenah gati ewer uli carane nolih Rahgung. “Ten wenten napi pak,” Rahgung ngutsahang ngengkebang pikobete. Seken-seken gedeg sabilang nepukin guru ane besik ene. “Bogbog cai lamun sing ada masalah apa-apa nganti panggile ka BP” “Soal pilem jaruh ento aa? Beh, Pastika, apabuin lamun sing lenan teken ento” Pak Ngabdul sada nawang sulur. “makita mabalih pilem jaruh buin? Ento tingalin di laptop bapak,” Pak Rai kadirasa mamunyi nyauh katuju ring laptop ane abana sid tasne. Timpal-timpalne pada gelu. Konyangan tengkejut Soleh sajan! Guru aukud ene nyajang gati ngurukang mabalih pilemne ane kasimpen di laptopne. “Sajan guru buduh! Lengeh! Sajan-sajanke guru demen belog ajum” ia ngisis. Ada kone guru milu ngajahin gae boya-boya. Ene gurune mase milu jaruh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar